De boordplank loopt niet over van fantasie, blinkt ook niet uit door z’n bewonderenswaardige materiaalkeuze, maar laat toch weinig te wensen over. De kunststoffen zijn een stap voorwaarts ten opzichte van het vorige model en ogen degelijk. De wijzerplaten liggen diep in zilveromrande kokers en laten zich ten allen tijde moeiteloos aflezen. De middenconsole blinkt uit in eenvoud, wat de ergonomie alvast onbesproken laat. Spijtig dat het zilverkleurige plastic rond de versnellingspook er goedkoop uitziet. Ook de stuurwielvelg had aangenamer mogen aanvoelen.
De Vitara heeft achteraan een openzwaaiend portier, eerder dan een conventionele kofferklep. En zoals bij alle soortgelijke Japanse producten, zwaait die bij reglementair parkeren naar de verkeerde kant open. De kofferinhoud zelf heeft een acceptabele inhoud van 398l. De achterbank laat zich bovendien in twee ongelijke delen neerklappen en op die manier trapsgewijs het laadvolume toenemen tot 1.386l.