De remwerking is veilig te noemen en het ABS werkt heel behoorlijk. De stuurvelg is te glad uitgevoerd en dat maakt de greep voor verbetering vatbaar. Het stuur wordt ook te nadrukkelijk in de middenstand gehouden door de elektrische bekrachtiging. Dat maakt dat men het stuur telkens uit de middenstand moet ‘wrikken’, wat precies sturen zeker niet ten goede komt. Jammer, want zodra men het stuur in een hoek heeft gezet, geeft het vrij veel gevoel.Bij snel genomen bochten voelt het alsof de Getz over zijn voorwielen gaat glijden, maar uiteindelijk doet hij dat niet, tenzij men de Hyundai echt gaat mishandelen. Dit is tenslotte geen sportwagen en het weggedrag mag als verregaand neutraal bestempeld worden. Door zijn relatief hoge koetswerk op kleine wieltjes, neigt de Getz tot schommelen. Anderzijds slaagt de ophanging er varbazend goed in om trillingen en andere onaangename neveneffecten te filteren wanneer hij over de zo typische Vlaamse kasseien wordt gedwongen. Hij laat niet de minste trilling voelen in het stuur, gaat niet springen en zelfs het interieur geeft geen krimp. Ronduit knap werk van die Koreanen.
Hyundai Getz 1.5CRDi Rijgedrag
De 1.5 CRDi 16V toont zich een zeer vinnige tot zelfs pittige dieselmotor. Hij wil graag enthousiast geschakeld worden, daar hij onder de 2500 tr/min weinig soepelheid aan de dag legt. De bak werkt goed mee en hogerop hangt de motor zeer goed aan het gas. Bij normaal gebruik werkt de 1.5 CRDi mooi stil. Enkel de vrijloop laat een wat bizar ‘getik’ horen. Anders dan de motor is het koetswerk niet zo stil. Zijn hoekige vorm zit er allicht voor iets tussen dat windgeruis gemakkelijk de kop opsteekt.