De achterportieren vallen op door hun grote afmetingen. Ze zijn ver doorgetrokken naar de achterkant van de wagen en bieden een comfortabele instap achteraan. Dat de tankklep links is aangebracht, verraadt dat de Getz voor links rijdend verkeer is gebouwd. De Getz 1.5 CRDi 16V GLS staat op stalen 14” velgen met 175/65 banden van Kumho. Achteraan is er een dakspoiler met beschaafde afmetingen, waarin het derde remlicht geïntegreerd zit. De achterklep heeft een goed ingekapselde greep, zodat men ze kan openen zonder de handen vuil te maken. De breedte van de laadopening kan eveneens overtuigen en brengt ons bij een praktisch gevormde koffer, die echter vrij diep ligt. Dat brengt enerzijds een laadvolume van 312 liter – 977 l bij neergeklapte achterbank – maar anderzijds kans op rugklachten wanneer men zware voorwerpen over de kofferdrempel moet tillen.
Hyundai Getz 1.5CRDi Exterieur
Aan de buitenkant ziet de Hyundai Getz er niet bepaald uit om een elegantiewedstrijd mee te winnen. Ondanks enkele cosmetische ingrepen die hem actueel moeten laten lijken, is dit eenvoudigweg een doos op wielen. Wat die cosmetica betreft, doelen we op de royaal bemeten, druppelvormige en ver in de flanken doorgetrokken koplampen. Ze laten hun ‘ingewanden’ zien dankzij helder glas. Onze testwagen had recht op mistlichten, die goed ingebed liggen, waardoor de kans op glasbreuk – veel voorkomend bij moderne wagens – aanzienlijk wordt ingedijkt. Ook de buitenspiegels tonen een moderne look. Ze zijn bovendien behoorlijk groot uitgevallen, wat misschien minder esthetisch oogt, maar wel een goed zicht achteruit verzekert en daar zijn we best blij om. Hyundai doet rondom moeite om zijn Getz tegen het ruwe stadsleven te beschermen.