Range Rover Sport TDV6 / 4.2l V8 kompr. Inleiding

Range Rover Sport TDV6 / 4.2l V8 kompr.
Bekijk 7 foto's
Door: REDACTIE 15-10-2007
Land-Rover’s Range Rover mag gelden als één van de voorlopers van het ganse SUV-segment. Niet in de strikte “soft-road”-zin van de term -er zijn weinig 4x4’s die doorgaan waar de Range het voor bekeken houdt- maar omdat het één van de eerste was die luxe en comfort in het recept mengde. De aanhoudende opmars van de luxueuze SUV geeft het Britse merk dan ook de wind in de zeilen. Verre van blind voor deze evolutie, maakt Land Rover z’n producten niet alleen toegankelijker, maar introduceert het ook nieuwe voertuigen. De kleine Freelander is binnenkort aan z’n tweede generatie toe, maar intussen schoof het merk ook al de Range Rover Sport naar voor. Het model Őgebaseerd op de Stormer Concept Car- figureert intussen in de natte dromen van elke zichzelf respecterende stads-yuppie. Wij gingen op zoek naar de “Sport” in deze Range Rover en reden daarvoor zowel met de diesel (die zoals steeds nagenoeg alle in België verkochte exemplaren vertegenwoordigt) én de geblazen 4,2l V8 die de ultieme sensatie hoort te bieden.

De diesel is er vanaf € 51.600 en kost in de HSE testuitvoering € 62.600, terwijl de Supercharged 4,2l V8 er minstens € 80.900 kost. Er tussenin parkeert Land Rover ook nog een atmosferische 4,4 V8 die u voor € 65.400 op naam mag schrijven. Een Range Sport is ruwweg € 10.000 duurder dan een Discovery, maar komt toch nog gauw € 10.000 à 20.000 goedkoper uit dan een vergelijkbare ‘echte’ Range Rover.

Geef commentaar
comments by Disqus