De bestuurderspost is geïnspireerd op die van de Audi A6. Je kijkt er dan ook op grote druppelvormige instrumentenclusters met een onberispelijke afleesbaarheid. De hele boordplank is bekleed met een zacht, uitstekend ogend materiaal dat Audi’s reputatie op vlak van interieurafwerking, samen met de smalle koetswerknaden, overeind houdt. De MMI-interface wekt gemengde gevoelens op. Omdat je toch steeds weer naar de knoppen moet kijken (in plaats van naar de weg) als je een functie wil selecteren en omdat de module in dit geval ver naar achteren op de centrale middentunnel werd geplaatst. Dat is moeilijk voor mensen die dicht tegen het stuurwiel schuiven. Over de zithouding en het comfort van de gloednieuw ontworpen zetels valt enkel een lofzang af te steken.
De kofferinhoud bedraagt zelfs met alle zitplaatsen in gebruik nog een redelijke 330l. Of vijf zitplaatsen en 775l laadvolume. Met twee zitplaatsen zwelt die capaciteit tot 2.035l. De laadruimte is vlak, uitzonderlijk breed (meer dan 1,10m), maar helaas ook moeilijk toegankelijk. De bumper komt zeer hoog en is sterk afgerond. Daardoor hef je je al snel een breuk of maak je je kledij vuil. Het knopje waardoor de Q7 achteraan door de ophanging gaat, helpt slechts weinig.