Het zitmeubilair is voor uw korte dienaar voorzien van een te lang zitvlak. Als we dat storende detail vergeten, kunnen we gerust stellen dat de kuipjes briljant zijn. Het middenvlak is bekleed met Alcantara en de ruim bemeten zijdelingse steunkussens, die je als het ware in een houdgreep nemen, werden op hun beurt met leder getooid. Dat de rijhouding niet ideaal was, kunnen we de Viper nog vergeven. Overigens is het pedaalstel elektrisch verstelbaar, en laat het stuur zich manueel op een andere hoogte zetten.
De ronde dashboardklokken ontkomen niet aan de kritiek op afwerking en kwaliteit. Anderzijds valt er op de afleesbaarheid niets aan te merken. Het recept was met een witte wijzerplaat, zwarte letters en rode naalden ook moeilijk om zeep te helpen. Rechts van het stuur leveren naar de bestuurder georiënteerde wijzertjes informatie over bedrijfstemperatuur, oliedruk en batterijvoltage.
Hoewel de Viper over airco beschikt én dakloos is, strekt het rijden in hoge temperaturen niet tot aanbeveling. We deden het noodgedwongen wel. Omdat de uitlaatlijn op enkele centimeter van je linkerbeen loopt en je aan de rechterzijde een enkel voor de schijn geïsoleerde middentunnel hebt, loopt de temperatuur bliksemsnel op. Door de deurluidspreker stroomt een verzengende hitte de voetholte in, de warmte dringt in het zetelframe en de metalen ring rond de versnellingspook haalt temperaturen die je blaren kunnen opleveren. De klimaatregeling biedt nutteloos weerstand. Tijdens onze test werd de Viper zo heet dat de deur- en raamrubbers smolten...
Naast enige vrijwel onbruikbare opbergruimte in het interieur, biedt de Viper een kofferbak met een inhoud van 240l. Net genoeg voor de weekendbagage van twee personen. Meer kan je bij een dergelijk voertuig toch niet verwachten?