Een cabrio spoort in principe wel aan tot rustiger rijden, maar moet toch een stuk koetswerk missen dat bij normale wagens kan bijdragen tot de veiligheid. Concreet zijn allerhande verstevigingen van de koets aan de orde om torsiekrachten in toom te houden en dienen maatregelen genomen om de inzittenden afdoend te beschermen bij een eventuele koprol. Uitspringende rolbeugels, een stabiel kader rondom de voorruit, hertekende kreukelzones en een zeer stijve koetswerkstructuur – dat laatste is goed voelbaar t.o.v. de voorganger – kregen de nodige aandacht bij de Audi-ingenieurs. De wagenbodem vormt de basis voor de nagestreefde stijfheid, met aluminiumprofielen in de portierdrempels en extra stabiele dwarsbalken. Verder zijn er extra verstevigingen in de portieren en buisvormige flankverstevigingen.
De voorzetels zijn opgebouwd rond een stalen frame met dwarsverstevigingen, zodat ze bij een zijdelingse aanrijding niet vervormen. De frontale airbags – bestuurdersairbag met gefaseerde ontsteking – worden gestuurd door frontale en zijdelingse sensoren die de aanrijdingskrachten analyseren. Ze worden aangevuld met zijdelingse airbags vooraan, gordelspanners en spankrachtbegrenzers. ESP 8.0, ABS, elektronische remkrachtverdeling, EDS en ASR antislipsystemen die ingrijpen op remmen en motorsturing, remkrachtversterking bij een noodstop, tot zelfs een geautomatiseerde zelfreiniging van de schijfremmen, completeren de veiligheidsuitrusting van de A4 Cabrio.