Op onze testwagen was de kap extra akoestisch geïsoleerd (optie à 302,50 euro), wat staat voor een bijkomende demping van de laagste frequenties, waardoor op voorste plaatsen het niveau van de berline wordt gehaald. Standaard rijdt de A4 Cabrio met 2.0 TDI rond op 16” aluvelgen met 215/55 rubbers, maar ons testexemplaar was opgewaardeerd met 9-armige 17” velgen, waarop ‘SportContact 2’ banden van Continental in maat 235/45 gemonteerd lagen (optie 1.210 euro). Tevens was een sportvering gemonteerd (314,60 euro), echter zonder de gebruikelijke verlaging zoals bv. op het ‘S-Line’-pakket (- 10 mm).
Achteraan verschilt de A4 Cabrio ook nauwelijks van de berline. Het derde remlicht is elegant geïntegreerd in de bovenkant van de kofferklep. Het koffervolume blijft bij cabrio’s altijd het zere punt, zelfs al zijn ze ruim 4,5 meter lang zoals deze A4. Maximaal 315 liter kan men stouwen en dat is uiteindelijk 130 liter minder dan in zijn berlinebroer. Wanneer de kap open ligt, dan wordt het laadvolume beperkt tot 246 liter. Een manueel te bedienen hendel drukt de opbergbak voor de cabriokap omhoog, waardoor extra laadvolume ontstaat. Audi biedt standaard wel een skiluik met zak om de koffer schoon te houden. Er zit ook nog een 12V-stopcontact in de koffer. Onze A4 Cabrio voor één week had zelfs een volwaardig reservewiel aan boord, naar onze mening geen overbodige luxe voor wie de wereld wil verkennen, maar dat bleek 157,30 euro aangerekend op de optielijst.