Het zitmeubilair is als vanouds comfortabel en het werd ruimer en steviger in vergelijking met de 206. De zijdelingse steun is alvast voor onze test-diesel ruim voldoende. Aan de buitenkant weet de 206 z’n leeftijd goed te maskeren… binnenin zijn de rimpels evenwel goed zichtbaar. De 207 neemt er voorsprong op z’n voorganger (en actuele concurrent) door het gebruik van een stuk betere kunststoffen en een modernere, heldere lay-out. Onder de kleine, bolle schaduwkap vinden we een verzorgd instrumentarium dat op het gros van de versies met fijne chroombiezen afgeboord wordt. De rijhouding is typisch Frans, met een wat horizontaler opgesteld stuurtje. Door de hoogte- en diepteverstelling van het stuurwiel moet het voor iedereen mogelijk zijn een goede houding te versieren. Van de grote ‘knots’ voor de bediening van de radio, links achter het stuur, zijn we nog steeds geen voorstander. Ons testmodel had verder nog te kampen met een luie airco, meer dan een fris briesje kon er niet vanaf, al is dat wellicht exemplarisch.
De achterbank, licht gewelf om ook daar nog steun te bieden, laat zich neerklappen in een klassieke 60/40-verhouding. Daardoor bedraagt het maximale laadvolume 923l. Met de achterbank in gebruik bedraagt de capaciteit 270l, 25l meer dan bij de 206. Het interieur zelf is ruim voorzien van bergvakken. Zo is er in de portieren een uitsparing voor een 1,5l-fles en A4-documenten. De middenconsole bevat bekerhouders en het handschoenkastje slikt desgewenst 12l.