Peugeot lijkt zichzelf met de lancering van deze 207 een beetje klem te rijden. De nieuweling is immers liefst 20cm langer dan de 206. Het Franse merk volgt met de maatregel concurrenten als de Renault Clio en Toyota Yaris, al stellen we ons de vraag of de constructeurs in dit segment niet méér met de concurrentie bezig zijn, dan met de klanten. Peugeot heeft immers weinig reden om z’n succesnummer in het B-segment zo veel te laten groeien; hij komt nu zelfs in het vaarwater van de 307, en als de 206 finaal wegvalt, ontstaat daar een gat in de productwaaier.
De vormgeving daarentegen, zal Peugeot weinig windeieren leggen. De 207 is doordrengd van het typische karakter van het merk. Vooral de grote neus, met z’n gigantische gapende grille, die door ver doorgetrokken hoekomvattende koplampen wordt afgeboord, zijn het merk op het lijf geschreven. De achterlichtunits en vorm van de kofferklep houden het midden tussen die van de 206 en de 307. In al z’n expressiviteit, oogt de nieuweling vooral geblokter dan voorheen. De guitige en vriendelijke uitstraling van de 206 ging verloren. Enkel bij de buitenspiegels lijkt de ontwerper de bal te hebben misgeslagen.