Onder de motorkap van de nieuwe XK schuilt een krachtbron die we reeds kennen; een 4,2l grote V8 die z’n werk atmosferisch doet of door een compressor zuurstof door z’n strot geramd krijgt. In z’n gesloten versie is de XK er vanaf € 85.000. De basisprijs van de Cabriolet bedraagt € 93.400. De geblazen R-versies zijn nog niet leverbaar, maar kunnen wel besteld worden. De Coupé is er vanaf € 101.600, de Cabrio kost exact € 110.000. Hoewel je de XK met dergelijk prijskaartje moeilijk een koopje kan noemen, zit de prijs wel snor. De quasi full-option testwagen tikt immers af op € 101.675; dat is inclusief radargestuurde snelheidsregelaar, luxueus lederen interieur, meedraaiende Xenon-koplampen, zelfdimmende binnenspiegels, een opgewaardeerd audio/navigatie-installatie, keyless-go, aluminium sierelementen… en zo kunnen we nog een tijdje doorgaan. Vooral bij de Duitse concurrenten wil het prijskaartje hallucinante proporties aannemen na een wandeling door de optielijst.