De Z4 is één van de eerste waarop het aparte lijnenspel van de Amerikaan Bangle tot leven kwam. En dat heeft z’n fans en z’n tegenstanders. De Z4 was ook een showcase, waarbij maximaal gebruik gemaakt werd van de mogelijkheid om bolle en holle vlakken aan weerszijden van dezelfde koetswerkplooi te verkrijgen. Vooral op de flank, net achter de voorwielen, komt dat tot uiting. De recente facelift liet al die zaken ongemoeid - al was het maar omdat het moeilijk aan te passen viel - en beperkte zich tot de gebruikelijke formule van bumpers, kleurtjes, velgen en lichtunits.
De edele Z4 M wil met het lagere gepeupel uit het Z4-aanbod niet veel te maken hebben, maar wrijft ze dat niet graag onder de neus. De aanpassingen zijn daarom subtiel, maar door de kenner onmiddellijk te onderscheiden. Zo liggen de niertjes wat dieper en heeft de voorbumper een andere, wat meer agressieve vorm. Achteraan biedt het stootschild ruimte aan een kleine luchtdoorstroomopening en de vier obligate uitlaten. Simpelweg briljant vinden we de twee vouwlijnen die de motorkap aandikken. Vooral omdat je ze van achter het stuurtje duidelijk kan zien. M lijmt nog een logo op beide flanken en de kleine kont en klaar is kees. Het resultaat is 1,78m breed, 4,11m lang en 1,30m hoog. De nieuwe bumpers doen de Roadster dus 2cm groeien.