De L200 staat op een gloednieuwe ladderonderstel dat 1,7 maal stijver is dan dat van z’n voorganger. Het wordt met kreukelzones gecomplementeerd, al mag je daarvan niet dezelfde efficiëntie als bij een zelfdragend koetswerk verwachten. De schok wordt ook getemperd door in de hoogte verstelbare veiligheidsgordels met spanners en spankrachtbegrenzers vooraan en twee frontale airbags. Die van de passagier is met een sleutel uitschakelbaar zodat een kinderzitje door middel van de ISOFIX bevestigingspunten geïnstalleerd kan worden. De stuurkolom is samendrukbaar, de pedalen zijn ontworpen om tijdens een crash uit het interieur te blijven en in de portieren zitten verstevigingsbalken. Dat is allemaal heel voorbeeldig. Mitsubishi denkt dan ook als eerste pick-up in de 1-ton klasse een score van 4 sterren op de EuroNCAP weg te kunnen kapen. Op bevestiging blijft het wachten tot de organisatie er één tegen de muur heeft geparkeerd.
De L200 kan ook op het asfalt met permanente vierwielaandrijving gereden worden, uiteraard met positieve gevolgen voor de actieve veiligheid. In diezelfde categorie noteren we naast ABS nog tractiecontrole en op sommige versies zelfs stabiliteitscontrole.