Dat gezegd zijnde; het is niet al kommer en kwel. Hoewel het stuurwiel enkel in de hoogte regelbaar is en het zitmeubilair van zijdelingse steun verstoken blijft, kan je de Caliber geen gebrek aan comfort verwijten. Integendeel; dit is nog eens een interieur waar je behalve je ledematen – of die van volwassenen op de achterbank – nog een hele boel andere dingen kwijtkan. En vaak met slimme details, zoals verlichte bekerhouders in de middenconsole. Of een in het handschoenkastje geïntegreerde ruimte voor het koel houden van blikjes of kleine flessen drank. Je kan het instrumentarium een gebrek aan fantasie verwijten, maar duidelijk is het wel en ook de ergonomische valkuilen werden grotendeels ontweken. Op nagenoeg alle versies ontcijfert de CD-speler MP3-bestanden en de Boston Acoustics geluidsinstallatie met 9 luidsprekers (standaard of optioneel aan een zeer redelijke prijs, afhankelijk van het uitrustingsniveau) weet dat nog in een fraai klankbeeld te vertalen, terwijl steeds meer fabrieksstereo’s daar steken laten vallen. In de kofferklep zitten twee uitklapbare luidsprekers waarmee je de helft van je straat van gerichte geluidsgolven kan voorzien. Lijkt leuk, maar het valt te bezien of de buren die mening delen.
De achterbank heeft een instelbare leuning en laat zich in de gebruikelijke 60/40 verhouding tot laadvloer degraderen. Je kan dan tot 1.339l laden. Met de achterbank rechtop is dat maximaal 524l.