Aan de binnenkant is het speuren naar verschillen met de open Z4, behalve dan dat dit exemplaar een dakhemel heeft die dankzij vaste substantie en enige vorm van isolatie, wat meer van de buitenwereld wegfiltert. De boordplank, de wijzertjes, het zitmeubilair… bleef allemaal onaangeroerd. Voor de eerste spreken een origineel design, duidelijke afleesbaarheid en sportieve vormgeving, bij de zetels wachten we nog steeds op meer zijdelingse steun, hoewel de zetels voorts weinig reden tot klagen geven.
Achter de inzittenden zijn de als stijlelement uitgewerkte vaste rolbeugels verdwenen. Het dak biedt meer dan voldoende bescherming en echt mooi hebben we ze toch nooit gevonden. Aan meer bergruimte hebben de Duitsers ook niet gedacht. Je moet het nog steeds stellen met een vakje achteraan in de middentunnel waarin bovendien een DVD-lezer gemonteerd wordt en een veel te klein handschoenkastje. Voeg nog een opbergnet tegen de middentunnel toe aan je lijst en die is exhaustief. De koffer is nu wel wat langer, maar nog steeds niet zeer diep. Toch is er sprake van vooruitgang en kan je er 285l in schikken.