Veiligheid is omwille van een gecompromitteerde stijfheid nog steeds een teer puntje bij vele Cabrio’s. Maar aan de collectie plofkussens zal het allicht niet liggen. Hoewel de Spider uiteraard geen gordijnexemplaren heeft, komt de teller toch nog op vijf stuks. Naast de inmiddels obligate frontale en zijdelingse airbags, is een knie-exemplaar voor de bestuurder immers standaard. De passagier, die doorgaans met z’n knieën een stuk verder van hard materiaal zit, krijgt een gelijkaardig exemplaar tegen een meerprijs. De gordels zijn vanzelfsprekend voorzien van gordelspanners en degressieve spankrachtbegrenzers. Zonder de stijfheid van het dak, komen de verstevigingsbalken in de deuren goed van pas.
Als het tot een koprol komt, levert zo’n klapdak weinig weerstand. Daarom zitten er achter de voorzetels rolbeugels. Om dergelijke situaties te vermijden, heb je ook een tractiecontrolesysteem en stabiliteitscontrole.
Als het tot een koprol komt, levert zo’n klapdak weinig weerstand. Daarom zitten er achter de voorzetels rolbeugels. Om dergelijke situaties te vermijden, heb je ook een tractiecontrolesysteem en stabiliteitscontrole.