De Alfa-liefhebbers mogen zich in de handen wrijven. Er is immers weer een Spider. Een model dat het Italiaanse merk aan de geschiedenis verplicht is. De Italianen hebben immers reeds sinds de vroege jaren vijftig – met de Giulietta Spider en later de Duetto en de Spider – inspirerende tweezitters in de catalogus.
De nieuwste telg is geïnspireerd op de Brera. Hij neemt er alvast de twee benzinemotoren van over. De instap-Spider is – indien die naam waardig - voorzien van een 185pk sterke 2,2liter die al vanaf € 33.400 van eigenaar wisselt. Dat vertegenwoordigt een zeer schappelijke meerprijs van € 1.500 ten opzichte van de Brera. Er is ook nog een 3.2 V6 beschikbaar, goed voor 260pk en meteen voorzien van vierwielaandrijving, voor € 42.000. De uitrusting van beide versies is identiek, wat ook geldt voor de ‘Exclusive-uitvoering’ die hoger op de uitrustingsladder staat. Die kost € 43.400 als zescilinder en € 35.300 als vierpitter. Wie z’n Spider wil aankleden met leder, een navigatiesysteem, Xenon koplampen en meer van dat leuks, moet ze ook dan nog uit de optielijst plukken. Daardoor hangt aan de testwagen een prijskaartje van € 40.100.
De nieuwste telg is geïnspireerd op de Brera. Hij neemt er alvast de twee benzinemotoren van over. De instap-Spider is – indien die naam waardig - voorzien van een 185pk sterke 2,2liter die al vanaf € 33.400 van eigenaar wisselt. Dat vertegenwoordigt een zeer schappelijke meerprijs van € 1.500 ten opzichte van de Brera. Er is ook nog een 3.2 V6 beschikbaar, goed voor 260pk en meteen voorzien van vierwielaandrijving, voor € 42.000. De uitrusting van beide versies is identiek, wat ook geldt voor de ‘Exclusive-uitvoering’ die hoger op de uitrustingsladder staat. Die kost € 43.400 als zescilinder en € 35.300 als vierpitter. Wie z’n Spider wil aankleden met leder, een navigatiesysteem, Xenon koplampen en meer van dat leuks, moet ze ook dan nog uit de optielijst plukken. Daardoor hangt aan de testwagen een prijskaartje van € 40.100.