Het interieur van de Allroad wijkt nauwelijks af van dat van de A6 Variant, op de verwijzing naar de quattro permanente vierwielaandrijving na - die je ook optioneel kan bestellen op haast elke A6. Uiteraard is dat geen slechte zaak. De A6 is immers een onberispelijk afgewerkte automobiel. De laatste generatiewissel leverde hem een boordplank op met twee druppelvormige wijzercombinaties. Rechts daarvan zit het scherm van de MMI-interface die alle functies op een overzichtelijke manier groepeert, maar waarvoor je helaas steeds naar de middenconsole moet kijken voor de bediening. De materiaalkeuze is bewonderenswaardig, op het element onder de schaduwkap na. Daarvan begon ons opeens te dagen dat we naar een groot stuk plastic zaten te kijken. Niet zo aangenaam in een auto van € 50.000.
In een omgeving van fijn leder en diep glanzend imitatiehout – beiden optioneel – is het geen verassing een perfecte rijhouding te bekomen. Het stuurwiel laat zich over de X- en de Y-as ruim verstellen en het zitmeubilair is standaard voorzien van een hoogteregeling. De achterbank is amper minder comfortabel en ook daar is het plaatsaanbod indrukwekkend. In de koffer is ruimte voor 565l bagage. De achterbank gaat plat in ongelijke delen om het volume desgewenst op te trekken tot maximaal 1.660l.
In een omgeving van fijn leder en diep glanzend imitatiehout – beiden optioneel – is het geen verassing een perfecte rijhouding te bekomen. Het stuurwiel laat zich over de X- en de Y-as ruim verstellen en het zitmeubilair is standaard voorzien van een hoogteregeling. De achterbank is amper minder comfortabel en ook daar is het plaatsaanbod indrukwekkend. In de koffer is ruimte voor 565l bagage. De achterbank gaat plat in ongelijke delen om het volume desgewenst op te trekken tot maximaal 1.660l.