De komst van de Q7 maakte het voortbestaan van de Allroad een tijdlang onzeker, maar de marketingjongens in Ingolstadt hebben toch beslist dat beide modellen een ander doelpubliek aanspreken. Moet wel, want als het op prijs aankomt, zitten ze pal in elkaars vaarwater. De Q7 is zelfs iets goedkoper dan een vergelijkbaar gemotoriseerde Allroad. De A6 moet het dus hebben van klanten die de bombarie van een SUV niet lusten. De aankleding oogt dan ook een stuk stijlvoller en minder functioneel dan bij de vorige generatie, terwijl het interieur net zo ruim en praktisch is als dat van elke andere A6 Variant.
De veiligheidsuitrusting is zoals steeds voorbeeldig, al blijft Audi halsstarrig weigeren om ISOFIX bevestingspunten aan de standaarduitrusting toe te voegen. De 211pk sterke 3.0 TDI wisselt net als de 2.7 TDI voor € 49.900 van eigenaar, en heeft een koppel van 450Nm als ijzersterk argument. Dat maakt de Allroad vooral een geduchte tussensprinter. De basisuitrusting vertoont enkele hiaten, waaronder een snelheidsregelaar, en je moet zoals steeds met één oog op je budget door de optielijst wandelen. Het rijgedrag is wel wat minder snedig dan we van een quattro gewend zijn, maar het is zonder meer voorbeeldig.
De veiligheidsuitrusting is zoals steeds voorbeeldig, al blijft Audi halsstarrig weigeren om ISOFIX bevestingspunten aan de standaarduitrusting toe te voegen. De 211pk sterke 3.0 TDI wisselt net als de 2.7 TDI voor € 49.900 van eigenaar, en heeft een koppel van 450Nm als ijzersterk argument. Dat maakt de Allroad vooral een geduchte tussensprinter. De basisuitrusting vertoont enkele hiaten, waaronder een snelheidsregelaar, en je moet zoals steeds met één oog op je budget door de optielijst wandelen. Het rijgedrag is wel wat minder snedig dan we van een quattro gewend zijn, maar het is zonder meer voorbeeldig.