Het interieur verwelkomt met een lederaankleding in ‘carbon’ (zwart dus.) met discrete rode stiksels. De algemene indruk is zeer sober, haast te braaf voor een buitenbeentje als deze ‘GT’. Vooraan bieden de zetels elektrische regelingen en verwarming, doch moeten het zonder geheugenfunctie stellen. Het zitcomfort is vooraan goed tot zeer goed, al hadden we wat meer zijdelingse steun naar waarde weten te schatten. Achteraan is er een voorgevormde bank die aangenaam zit, doch de ruimte voor de knieën geeft reden tot morren. Dat geldt evenzeer voor een gebrek aan voetruimte onder de voorzetels. De hoofdruimte op de achterbank is dan weer best in orde. De achterste passagiers hebben recht op oprolbare gordijntjes aan de zijruiten en een lichtarmatuur met 2 leesspots. Het stuur met 3 spaken is met leder bekleed en zowel in hoogte als diepte regelbaar. De schakelpook kreeg een ‘bol’ in gepolijst aluminium opgezet.
Tussen beide voorste zetels zit een centrale armsteun met een 12 V stopcontact en een CD-rekje voor 4 muziekdragers. Bekerhouders zochten we tevergeefs. De portieren bieden grote diepe kaartenbakken aan met nog een extra openklappend bakje. Ook in de portieren achteraan is er flink wat bergruimte voorhanden, aangevuld door tassen op de rugleuning van de voorzetels. Het handschoenenkastje is daarentegen erg krenterig met bergruimte. Bovendien blijkt de klep niet al te precies te sluiten en maakt een schurend geluid bij het openen en sluiten. Onze testwagen was uitgerust met het Carminat navigatie- en communicatiesysteem in zijn meest gesofisticeerde vorm. Deze optie wordt 2500 euro aangerekend en omvat Europese navigatie (DVD) met kaartweergave op het 6,5” beeldscherm, een radio, wisselaar voor 6 CD’s, de mogelijkheid om zelf op CD gegraveerde MP3-muiziekbestanden weer te geven, 4 x 50 W versterking, 8 luidsprekers en Bluetooth-connectiviteit voor handenvrij bellen. Het systeem is het resultaat van een samenwerking met Nissan. De beeldweergave laat o.a. keuze uit ‘birdview’ en ‘split screen’ met 2D of 3D weergave. De bediening gebeurt via een ergonomisch paneel op de middentunnel, dat enigszins geïnspireerd lijkt op Audi’s MMI. Het ingeven van een bestemming en de routebegeleiding in het Nederlands, gaven niet te klagen. De radio-ontvangst jammer genoeg wel, terwijl de algemene geluidskwaliteit vrij middelmatig scoort.
De koffer slikt minimaal 475 l bagage en kan door het neerklappen van de achterbank tot 1515 l opnemen. Er zijn geen extra bergvakken in de zijkanten of koffervloer.
Tussen beide voorste zetels zit een centrale armsteun met een 12 V stopcontact en een CD-rekje voor 4 muziekdragers. Bekerhouders zochten we tevergeefs. De portieren bieden grote diepe kaartenbakken aan met nog een extra openklappend bakje. Ook in de portieren achteraan is er flink wat bergruimte voorhanden, aangevuld door tassen op de rugleuning van de voorzetels. Het handschoenenkastje is daarentegen erg krenterig met bergruimte. Bovendien blijkt de klep niet al te precies te sluiten en maakt een schurend geluid bij het openen en sluiten. Onze testwagen was uitgerust met het Carminat navigatie- en communicatiesysteem in zijn meest gesofisticeerde vorm. Deze optie wordt 2500 euro aangerekend en omvat Europese navigatie (DVD) met kaartweergave op het 6,5” beeldscherm, een radio, wisselaar voor 6 CD’s, de mogelijkheid om zelf op CD gegraveerde MP3-muiziekbestanden weer te geven, 4 x 50 W versterking, 8 luidsprekers en Bluetooth-connectiviteit voor handenvrij bellen. Het systeem is het resultaat van een samenwerking met Nissan. De beeldweergave laat o.a. keuze uit ‘birdview’ en ‘split screen’ met 2D of 3D weergave. De bediening gebeurt via een ergonomisch paneel op de middentunnel, dat enigszins geïnspireerd lijkt op Audi’s MMI. Het ingeven van een bestemming en de routebegeleiding in het Nederlands, gaven niet te klagen. De radio-ontvangst jammer genoeg wel, terwijl de algemene geluidskwaliteit vrij middelmatig scoort.
De koffer slikt minimaal 475 l bagage en kan door het neerklappen van de achterbank tot 1515 l opnemen. Er zijn geen extra bergvakken in de zijkanten of koffervloer.