De stevige middenconsole laat zich opmerken als belangrijk onderdeel van het interieurdesign. Jammer dat sommige knopjes zo ‘friemelig' klein zijn bemeten. De melkachtige randen van de grotere knoppen verraden dat er bij het vallen van de duisternis wat te beleven valt. De dashboardverlichting kreeg duidelijk veel aandacht van de interieurontwerpers. Nu maar hopen dat ze ook duurzaam is. De middenconsole is zeer duidelijk gestructureerd ingedeeld. De sierelementen in champagnekleurig imitatiealuminium die er bovenop zitten, spiegelen voortdurend in de voorruit - zelfs bij grijs weer en zeker 's avonds - en hinderen daardoor permanent het zicht. Het oog stelt scherp op de spiegeling in de voorruit en niet op de weg. Nog erger is de spiegeling van het fijne verchroomde randje op de greep van de ventilatieroosters op de hoeken van het dashboard: het schittert precies in het centrum van de beide buitenspiegels! Onbegrijpelijk dat dergelijke ‘schoonheidsfoutjes' na duizenden kilometers testrijden onopgemerkt blijven en in productie kunnen gaan.
Minder dramatisch is de luidruchtige ventilator van de optionele elektronische klimaatregeling (1600 euro). De Corsa biedt grote ventilatiemonden en het systeem toont zich goed opgewassen tegen zijn taak. De rug van de voorzetels is uitgehold om aldus enkele centimeters knieruimte te winnen voor de achterpassagiers. De rugleuning van de achterbank is asymmetrisch wegklapbaar, zodat de kofferruimte kan groeien van 285 naar 700 liter. Klapt men de ganse achterbank op tegen de voorzetels, dan staan zelfs 1100 liter laadruimte paraat. De koffer heeft een valse bodem (20 cm) met uitneembare bodemplaat, die echter niet kan gefixeerd worden om spullen in de onderliggende ruimte weg te bergen. In de achterste portieren zitten ondiepe, weinig praktische kaartenbakken. Onze wagen was uitgerust met het optionele DVD-navigatiesysteem (2025 euro) en bijhorende, perfect op kijkhoogte geplaatste kleurendisplay. Beeldkwaliteit en visuele routebegeleiding konden zeker overtuigen, evenals het ingeven van de bestemming. Het positioneren van de wagen op de digitale kaart verliep daarentegen aan de trage kant.
Het stuurwiel biedt standaard geïntegreerde bedieningsorganen voor het muzieksysteem. Jammer dat de volumeregelaar zo lastig werkt: men moet hem telkens een duwtje geven om een stapje luider of stiller te gaan, i.p.v. over een continue regeling te beschikken.