De grote, heldere, druppelvormige koplampblokken, die ver doorlopen op de flanken, dragen in grote mate bij tot zijn moderne look. Daarnaast is het design van de frontpartij veeleer sober te noemen. Het radiatorrooster is donker en verdwijnt haast visueel wanneer voor een donkere koetswerkkleur wordt gekozen, zoals bij onze testwagen het geval was. De ‘bliksem' in het Opel-logo is verchroomd en het enige accent dat de frontpartij siert. De mistlichten op onze wagen zijn een optie die 160 euro wordt aangerekend. De Opel-ontwerpers gaven de motorkap een sterke hellingshoek, zodat deze bijna lijnrecht doorloopt in de voorruit. Die voorruit wordt overigens ver doorgetrokken tot bijna boven de hoofden van de voorste inzittenden. Dit designelement heeft niet alleen een diep dashboard voor de inzittenden als gevolg, het noopte er ook toe een extra klein zijruitje voor de portieren en de zijspiegels in te tekenen. En dat blijkt aan de binnenkant moeilijk schoon te maken... De daklijn van de nieuwe Corsa loopt vrij horizontaal door, wat een gunstig gevolg heeft voor de hoofdruimte achterin, zoals later zal blijken. In het dak zitten bevestigingspunten verzonken voor een multifunctioneel bagagedragersysteem.
Het koetswerk is kwetsbaar, zeker in stadsverkeer, waar we de Corsa wel vaker zullen ontmoeten. Er is geen enkele bescherming tegen de typische parkeerschade. Een opvallend stijlkenmerk zijn de stevige, opstaande portiergrepen. Standaard rijdt de Corsa rond op 15" stalen velgen, maar ons testexemplaar werd bedacht met optionele 16" aluvelgen, waarop Goodyear Excellence in maat 195/55 voor het wegcontact instonden. Achteraan hernemen de achterlichtblokken de druppelvorm die we vooraan al citeerden. De achterklep is erg schuin, V-vormig uitgesneden, wat de doorlaadbreedte beperkt.