De Fransen hebben zich ingespannen om met de C6 een bijzonder veilige limousine af te leveren. Met succes, want het model scoorde de volle sterrenregen op de Europese NCAP botsproeven. De impact wordt dan ook door niet minder dan negen airbags, waaronder één voor de knieën, gedempt. De voorzetels zijn voorzien van actieve hoofdsteunen en de stuurkolom is 80mm inklapbaar. De C6 is zelfs niet egoïstisch. Om de overlevingskansen van onfortuinlijke zwakke weggebruikers te verhogen, bestaat uit een deel van de bumper uit dempend materiaal én bedacht Citroën een actieve motorkap. Die komt bij een aanrijding 65mm omhoog om de schok te absorberen. Alleen, om de prijs naar beneden te halen wordt die slimme motorkap niet op de 2.2l gemonteerd.
Om bovenstaande systemen overbodig te maken, beschikt de grootste Citroën uiteraard over stabiliteitscontrole. Het systeem omvat een geavanceerde remkrachtverdeler, noodremhulp (die ook de knipperlichten activeert) en tractiecontrole. Nog een aardigheidje is Citroën's AFIL. Sensoren in de voor- en achterbumper ‘lezen' het wegdek en laten de bestuurderstoel vibreren als de bestuurder ongewild (dus zonder gebruik te maken van de richtingaanwijzer) over een markering rijdt. Dat systeem werkt uitstekend, maar omdat het niet perfect is, kan het ook uitgeschakeld worden.