Het uiterlijk van deze klassedame breidt een natuurlijk vervolg aan Citroën's geschiedenis. De sobere neus met kleine lichtunits knipoogt naar de eerste ID, terwijl de lage, gebogen dakvorm en -nog meer- de vorm van de zijruiten en de concave achterruit hun verwantschap met de CX niet kunnen verhullen. Alleen de kont is opvallend robuust in vergelijking met wat de geschiedenis dicteert. Tot de leuke details horen ook de frameloze zijruiten. En we zijn verheugd dat Citroën de race naar buitensporig grote zijspiegels even naast zich neerlegt. Pompeuze juwelen heeft de C6 niet nodig.
In tegenstelling tot de eerder gereden exemplaren, is de afwerking van dit testexemplaar nagenoeg vrij van foutjes. Het dient gezegd Citroën vooral rond de frameloze ruiten meer tolerantie inbouwde dan verwacht. Naar we vermoeden heeft de aanwezigheid van windruis, ondanks gelaagde zijruiten, bij hoge snelheden daar wat mee te maken. De C6 is 4,90m lang, 1,86m breed en 1,46m hoog.