De 2.2 ontbeert de actieve motorkap van de zescilindermodellen, en dat is slecht nieuws voor de veiligheid van de voetgangers. De inzittenden worden evenwel nog steeds met vijf-sterren-maatregelen beschermd; negen airbags, actieve hoofdsteunen, geavanceerde stabiliteitscontrole en zelfs een systeem dat waarschuwt wanneer de bestuurder ongewild van z'n vak afwijkt. Hoewel de C6, als grote reisberline, schreeuwt om een automaat, kwijt de toegeknepen (163pk en 370Nm sterke) viercilinder zich goed van z'n taak. De sprint neemt 9,6 tellen in beslag, de top bedraagt 217km/u en het testverbruik over de gemiddelde cyclus is met 7,5 liter zeer redelijk. De C6 is minder comfortabel dan de CX en DS in hun tijd, maar veegt nog steeds met de beste concurrenten de vloer aan. We betreuren wel dat de viercilinder de variabele stuurbekrachting van de andere modellen moet missen. Bij hoge snelheden wordt de besturing onnauwkeurig, wat na verloop van tijd storend wordt.
De C6 2.2 HDi is er vanaf € 40.890. Daarmee doorstaat het model de vergelijking met de gedoodverfde (Duitse) concurrenten. Leasing is even een ander verhaal. De markt heeft weinig vertrouwen in de inruilwaarde, waardoor het karakter van de C6 voor de zakelijke rijder aan een bovengemiddelde prijs komt.