Evolutie, alweer, ook in het interieur. Waar de kwaliteit van de afwerking en de uitstekende materiaalkeuze je bijna overvalt. Het algemene design is herkenbaar, maar er zijn tal van verbeteringen aangebracht. De stoelen zijn zeer comfortabel en hebben niettemin voldoende zijdelingse steun. Maar natuurlijk kan je ook opteren voor comfort- of sportzetels. De besturing geschiedt steeds door de opvallend dikke stuurvelg die vanzelfsprekend veel feedback geeft. De X5 zit heerlijk en verwent ook de achterste passagiers in alle comfort. Onder meer dankzij een instelbare rugleuning achteraan. Gerieflijk is de X5 ook met bekerhouders en opbergvakken. Het handschoenkastje valt daarentegen zeer klein uit en de bij wijze van sierelement (want volstrekt onbruikbaar) uitgewerkte treeplank bezorgt je gegarandeerd een vuile broek.
Met zeven zitplaatsen bedraagt de kofferinhoud nauwelijks 200 liter, maar dat deert niet gezien die in de praktijk nauwelijks of niet gebruikt zullen worden. In normale omstandigheden kan je achter de kofferklep een zeer riante 600l kwijt, uitbreidbaar tot 1.750l met de achterbank plat. De kofferklep opent nog steeds in twee delen, wat volgens marketeers een betere belaadbaarheid oplevert. Een voorstander zijn we daar niet van omdat je telkens twee handelingen in plaats van één moet uitvoeren als je iets in de koffer wil leggen. Storen doet het in dit geval ook niet omdat het onderste deel relatief klein is en je dus ook met enkel een open kofferklep spullen in de bagageruimte kan keilen.