BMW X5 3.0d Conclusie

BMW X5 3.0d
Bekijk 9 foto's
Door: REDACTIE 15-10-2007
BMW’s X5 sloeg bij z’n lancering in als een bom. Dat leverde BMW niet alleen 580.000 klanten op, maar omdat de Duitsers niet in de off-road-val trapten en hun SUV ondubbelzinnig voor weggebruik ontwikkelden, ook de referentie inzake weggedrag. De nieuwe generatie is in alle opzichten een evolutie van de eerste. Hetzelfde, maar beter. De koets groeide en kreeg een aangescherpt design om niet al te bombastisch en niettemin herkenbaar over te komen. Het interieur biedt voortaan plaats aan zeven inzittenden, al is dat één van de ontelbare (dure) opties en stelt het zitcomfort weinig voor. Het weggedrag van de diesel ging er nog op vooruit. De wel zeer dikke stuurvelg geeft bijzonder nauwkeurige feedback, de koets blijft vlak in de bochten en de zes-in-lijn dieselmotor presteert uitstekend (0-100km/u in 8,1 tel en een top van 228km/u). Bij een koudstart laat hij z’n volle brom wel weelderig tot het interieur doordringen. De nieuwe automaat heeft een bijzonder intuïtieve bedieningspook gekregen. Hoewel BMW fier is op de xDrive vierwielaandrijving zijn wij er geen fan van. Het presteert goed op een gladde ondergrond en stelt voor het overige vooral teleur. U had wellicht al begrepen dat op de afwerking en de kwaliteit niets op te merken valt. De prijs is stevig, zoals dat hoort. De instapper is er vanaf € 52.550, maar met opties neigt de diesel ook al gauw naar € 70.000.
Geef commentaar
comments by Disqus