De veiligheidsuitrusting van de Stilo lag destijds aan de bron van enkele slapeloze nachten voor de concurrentie. Onterecht blijkt achteraf, want de massa lustte het model toch niet. Intussen is het segment bijgebeend. Toch weet ook deze Bravo nog goed uit te pakken. De collectie plofkussens is uitgebreid tot zeven exemplaren, waarbij de laatste aanwinst de knieën van de bestuurder beschermt. Alle zitplaatsen beschikken over driepuntsgordels, er zijn ISOFIX bevestigingspunten voor kinderzitjes en er rolt geen Bravo van de productielijn of ABS (inclusief noodremhulp en remkrachtverdeler) zit er op. Alleen ESP blijft een optie, al is de meerprijs van € 500 zeer redelijk. Dat systeem omvat overigens ook meteen tractiecontrole en is standaard op deze Sport-uitvoering. De bewaarengel laat zich overigens nooit volledig in slaap wiegen, enkel de antispincontrole laat zich uitschakelen.
De Stilo gedroeg zich uitstekend op de EuroNCAP crashtests en uiteraard doet deze Bravo daar nog een schep bovenop. De inzittenden worden met vijf-sterren-veiligheid beschermd. De extra centimeters die Fiat in de neus investeerde dempen de schok voor voetgangers.