Anderzijds weegt het vermogen niet op tegen de capaciteiten van het onderstel. Mercedes kan profiteren van de beperkte gewichtstoename en zorgde voor een nog betere gewichtsverdeling. Een selectief dempingssysteem hoort tot de basisuitrusting en de op onze testwagen geleverde variabele stuurbekrachtiging is optioneel. De onderstelingenieurs leverden een zeer verfijnd geheel af dat een bijzonder comfort koppelt aan een strak bochtengedrag. Het geheel is bovendien zeer communicatief, terwijl ook het stuur door z'n lineaire krachtopbouw en prettige handelbaarheid (bij lage snelheden) doet wat het eigenlijk in elke auto zou moeten doen. Ook hier is de kritiek beperkt. We stippen enkel de korte veerwegen aan. Daardoor heeft de Benz het soms lastig met de grillen van het Belgische wegdek.
Het verbruik van de viercilinder tikt volgens de constructeur af op 8,1l. Wij zaten daar met haast 11l een stukje boven, maar het dient gezegd dat we ons, de capaciteiten van het onderstel indachtig, eens tot uitspattingen hebben laten verleiden. Het model realiseert een mooie verbruiksdaling (+/- 10%) ten opzichte van z'n voorganger.