De actieve veiligheidsuitrusting vaart uiteraard wel bij de montage van de meedraaiende Xenonkoplampen. Niet alleen is hun lichtopbrengst hoger, omdat ze in de bocht kijken, kan de bestuurder obstakels eerder waarnemen. Bij 70km/u verbetert dat de reactietijd al met 1,8 seconden.
De elektronicawinkel levert vanzelfsprekend een geavanceerd ABS-systeem (dat onder meer de remschijven droogwrijft als de ruitenwissers worden geactiveerd) en stabiliteitscontrole. Dat laatste is uitschakelbaar en gelukkig is ook de remkrachtverdeler niet te paniekerig. Voor een sportieve rijstijl moet je nu eenmaal de wetten van de fysica kunnen aanspreken. Relatief nieuw is het DSR (Driver Steering Recommendation). Als de sensoren merken dat de auto een koerscorrectie behoeft, geeft de stuurbekrachtiging een impuls in de juiste richting. Bestuurders volgen die onbewust op, want voornamelijk helpt bij het corrigeren van overstuur. In de praktijk blijft het systeem ook uitstekend te werken, tenzij je de neiging hebt de auto in de bocht te laten rollen. Die intentie kan de elektronica niet opmerken en die stuurt dus aan op een overcorrectie. Maar je hebt als bestuurder steeds het laatste woord.