Het achterbankje is ook gebleven wat het was, dus totaal onbruikbaar in de zin van het woord. Het blijft wel een erg welgekomen plaats voor het afleggen van jassen of voor het onderbrengen van een zorgvuldig uitgekozen bagagekoffer (tas) die de 207cc tot een prettige reiswagen maakt voor twee. We pleiten ervoor dat Peugeot eens gaat ‘spioneren' bij Porsche en de neerklappende rugleuningen van de 911 zou kopiëren, want de aldus ontstane ‘bagageplank' is veel handiger dan de zetelwelvingen van de achterbank die toch tot niets dienen. Het windscherm moet nog altijd worden bijbetaald (250 €) maar plooit nu in 4 delen samen, zodat het handiger in de koffer past. Het dashboard van onze testwagens was eveneens met leder afgewerkt. Het moet gezegd dat Peugeot er erg goed is in geslaagd om dit werkje keurig uit voeren - o.a. mooi gelijkmatig aangebrachte ‘naaisteek' - wat de 207cc een exclusief cachet verleent. Rond het centraal, hoog in het dashboard ingeplante multifunctioneel display (standaard boordcomputer, optionele navigatie en telefoon,...) en de daaronder liggen ventilatiemonden loopt een sierkader in mat-chroom. Er is gelukkig geen hinderlijke spiegeling zichtbaar in de voorruit, omdat de reflectie hoog buiten het gezichtsveld valt. Dat zit anders voor de chroomranden rond de instrumenten, die bij geopend dak ongevraagd sterretjes toveren... Soms best lastig. Peugeot behoudt de olietemperatuurmeter (onderaan rechts) en daar zijn we blij om. Het geeft de cockpit niet alleen een sportieve toets, maar is vooral bij de dieselmotor ook een echt nuttig instrument. Totaal overbodig vinden wij de parfumverstuiver die in de luchtwegen van de centrale ventilatiemonden kan worden gestopt. Wij vinden het ronduit stinken... Op de 207cc ‘Pack' is een automatische airco met actieve koolfilter standaard, al vonden we deze minder efficiënt werken dan bij de vroegere 206cc. Het lijkt alsof het toch niet zo royale interieur bij gesloten dak nooit helemaal gekoeld raakt.
Een belangrijke vooruitgang t.o.v. de 206cc is de hoogte- en diepteregeling op het stuur, dat nog steeds prettig in de hand ligt. Achter het stuur zitten 4 satellieten voor de lichten, wissers, cruise-control (optie 300 €) en audio. Wij vinden dat de muziekinstallatie net zo vlot rechtstreeks op het toestel te bedienen valt. Onze beide testwagens verschenen in ‘Pack'-uitvoering, wat o.a. een aluminium pedalenset, dito pookknop, maar ook een elektrochromatische binnenspiegel insluit. De zonnekleppen hebben allebei een verlicht spiegeltje. De middentunnel biedt achteraan 2 bekerhouders, een plat bergvak onder de handrem en vooraan een holte waarin heel wat GSM's veilig terecht kunnen. Behalve de knop voor het stalen vouwdak is er een knop voor de simultane bediening van de 4 zijruiten. Wij mochten kennismaken met het optionele navigatiesysteem (2850 €), dat door het Italiaanse Magneti-Marelli wordt toegeleverd en tevens een radio, CD-wisselaar (MP3-compatibel), autotelefoon en 7" kleurenscherm bundelt. In een tijdperk dat mobiele navigatiesystemen voor een habbekrats de deur uitvliegen, is het door Peugeot voorgestelde RT3-systeem hopeloos achterhaald. De kaartinformatie (Navteq) staat nog op CD-ROM's per land en de bediening is weinig vriendelijk te noemen. In andere modellen biedt Peugeot al een modernere RT4 aan, maar daar heeft de koper van een pas geïntroduceerde 207cc weinig boodschap aan. De radio-ontvangst is matig.