Het motorblok is dan weer een pareltje. Amper 2 liter inhoud en vier cilinders rijk, levert het dankzij directe injectie en een knoert van een turbo toch 267pk en 353Nm. De sprint neemt slechts 5,7 tellen in beslag en de top bedraagt 230km/u. Opel claimt een verbruiksgemiddelde van 9,2l/100km. Doe daar 2 liter bij en je kan al wat plezier hebben. In de aandrijflijn vinden we voorts nog een handgeschakelde bak met slechts vijf verhoudingen. Zes was in dit segment logischer geweest, terwijl ook de bediening vlotter had gekund. We betreuren ook de afwezigheid van een soundtrack. In het beste geval gaat de viercilinder hoog in de toeren wat blazen en dat terwijl de uitlaatlijn net zo goed een leuke brom zou kunnen produceren. Enkel als je heel laag in de toeren rijdt, wordt het geluid de moeite. Alleen is het dan niet afkomstig van het motorblok, maar is het een lage resonantie die aan de overbrenging ontsnapt.
Het onderstel moedigt niet aan tot het verkennen van de limieten. En hetzelfde gaat op voor de besturing. Die is een tikkeltje onthecht. Het remsysteem kunnen we omschrijven als bijtgraag, goed doseerbaar, maar niet zeer uithoudend. Een bochtig parcours resulteert (te) snel in fading.