Jammer dat er in het interieur te weinig en bovendien ook nog weinig praktische bergruimte verwerkt zit. Het dashboard verschijnt in typische BMW-stijl. Men zou op een wagen van dit kaliber wat meer informatie m.b.t. de motor kunnen wensen - vb. een olietemperatuurmeter - maar die is niet te vinden. Ook de boordcomputer biedt hier geen uitkomst.
Het goed in de hand liggende stuur is voorzien van een paar schakellepels. Beiden doen hetzelfde: wegdrukken laat de bak terugschakelen en naar zich toe trekken brengt ons in een hogere versnelling. BMW volgt nu het voorbeeld van Audi, waarbij een aanraking van de schakelaar op het stuurwiel onmiddellijk de automatische schakelmodus vervangt door manueel schakelen. Jammer genoeg bezondigt BMW zich net zoals Audi dat tegenwoordig ook doet, aan een te korte overgangstijd voor het terugkeren naar de automatische schakelwerking. Wie nog maar eventjes de lepels met rust laat, moet vaststellen dat de bak alweer in automatische werking is teruggekeerd. Zelf hadden we geen kritiek op de plaatsing van de schakellepels, maar anderen vonden ze niet zo vlot grijpbaar met de handen in de juiste positie aan het stuur.
Onze wagen was uitgerust met het navigatiesysteem ‘Professional' (2700 €), bediend door de veel bekritiseerde ‘i-Drive'. Ook hier lopen de meningen op onze redactie sterk uiteen. Op de 335d Coupé bewees het systeem zich nogmaals als bron van ergernis, temeer daar onze testwagen te kampen had met slechte contacten in de ‘joystick'. De routebegeleiding zelf is gelukkig wel in orde, maar het ingeven van een bestemming en vooral het opsporen van de plaats- en straatnamen in de lijsten van de database, verloopt trager dan we vandaag gewend zijn. De grootste handicap - maar daarin staat BMW niet alleen - is de moeilijkheid om de begeleiding af te breken vooraleer men de bestemming heeft bereikt. Onze testwagen was rijkelijk uitgerust met ‘infotainment', want naast de navigatie was er een ‘HiFi-System Professional' met 13 luidsprekers, surround sound, CD-wisselaar en Bluetooth GSM-voorbereiding, samen goed voor 2410 € onder de rubriek ‘opties'.
De instap naar achteren wordt bemoeilijkt door een erg trage elektrische zetelverstelling - daar hebben er wel meer last van - en een rugleuning die niet spontaan terugkeert in de oorspronkelijke stand. Nochtans biedt de BMW Coupé een comfortabele zitplaats achteraan en geen ‘strafbank' zoals al te vaak het geval is in dit soort wagens. De bank is mooi voorgevormd als twee comfortabele, goed steunende zetels. Zelfs de hoofdruimte geeft geen aanleiding tot klagen. Het is veeleer de knieruimte die beperkt is, uiteraard afhankelijk van de ruimte de die de voorste inzittenden zich toe-eigenen.