De Wrangler is één van de zeldzaam geworden terreinwagens die nog gebruikt maakt van een ladderonderstel. Dat is dan wel oerdegelijk, het levert specifieke uitdagingen op voor de ingenieurs die zich ook al om het behoud van de typische vormgeving van de 4x4 moesten bekommeren. Daarom ook dat de noodzakelijke extra kreukelzone in de voorbumper werd ingewerkt. Die valt dan ook op door z'n grootte. Het onderstel van de nieuweling is eens zo stijf als dat van z'n voorganger. Een vooruitgang die duidelijk merkbaar is tijdens het terreinrijden, waar de torsie zelfs zonder A-stijl binnen de perken blijft.
De driepuntsgordels klik je best vast, want een waarschuwingssticker (één van de vele) wijst je erop dat de portieren eigenlijk als sierelement gemonteerd werden. Achteraan is die gordel overigens je enige veiligheidsvoorziening. Vooraan wordt je nog door frontale en laterale airbags afgeschermd. Om groot onheil te vermijden beschikt de Wrangler over een elektronische waakhond, die voor de goede orde op terrein kan uitgeschakeld worden. Heel gesofisticeerd is die niet, maar alleen al tractiecontrole helpt gevoelig om de aangedreven achtertrein in het gareel te houden.