De instap tot de achterbank wordt verzekerd door een conventioneel klapmechanisme met geheugenfunctie. Het wordt ondersteund door een extra schakelaar die de voorzetel op commando snel (en elektrisch) voorwaarts beweegt. Daardoor is de toegankelijk tot de twee zitplaatsen achteraan goed. De zithouding is er ook een opsteker. De positie van de rugleuning is vergelijkbaar met die van veel berlines en dankzij uitsnijdingen in de rugleuning van de voorzetels moet je haast een dubbele meter tellen om last te krijgen met je benen.
De 3-Reeks is onberispelijk afgewerkt, zoals dat verwacht mag worden in het segment. Hij is ook best functioneel. BMW voorziet ook achteraan opbergvakjes en bekerhouders bijvoorbeeld. De achterbank is neerklapbaar, waardoor je de ruimte kan gebruiken voor het laden van grote zaken, zonder dat je je meteen zorgen over het leder hoeft te maken. Doorladen uit de koffer kan enkel via een luik. Dat is groot genoeg voor ski's of golfclubs en het is in de optielijst te vinden.
Met het (opplooibare) windnet is het aangenaam toeven in de dakloze 3. Laat je dat echter achterwege, dan valt je behoorlijk wat toch te beurt. Vooral achteraan is dat snel onaangenaam. Er zijn concurrenten die beter scoren. En we denken dan vooral aan Mercedes' CLK.