Het dak opent zichzelf met een eenvoudige druk op de knop. In dit segment zijn we inmiddels al gewend aan een volledige automatische bediening, met inbegrip van de afdekkap en de ontgrendeling. De constructie met sandwichpanelen werkt snel, maar vereist wel een volledige stilstand van de auto. De 3-Reeks doet het kunstje ook zonder morren op een slechte ondergrond. Een symptoom van een uitstekende koetswerkstijfheid. Die wordt helaas wel bekomen door ook in de koffer verstevigingsprofielen te plaatsen. Hoewel de inhoud met 350 liter zeer eerbiedwaardig is, blijft de toegankelijkheid daardoor achter. In open toestand is de toegang tot de overgebleven 210 liter opslagcapaciteit belachelijk. BMW is zich daarvan bewust en biedt een functie comforttoegang aan. Die klapt het dak half terug waardoor de toegang verbeterd wordt. Maar ook dat is omslachtig en -uiteraard- betreft het een optie waarvoor je moet bijbetalen.
BMW 335i Cabrio Exterieur
De Cabrio-versie van de 3-reeks is gebaseerd op de Coupé en het dient gezegd, BMW heeft de lijn van z'n tweedeurs ondanks de complexiteit van het metalen klapdak goed weten behouden. Dat is met het dak in gesloten positie alvast een meevaller. Maar omdat die metalen dakpanelen ook allen in de koffer moeten passen, torst de koets wel een zware achteroverhang. Daarom is het model ook een stuk langer dan voorheen. De lengte bedraagt 4,58 meter. In gesloten toestand laat het model een gezonde gewichtsverdeling (51,3% op de achterwielen) optekenen, maar in open toestand ligt dat enigszins anders.