Hyundai neemt als eerste in deze klasse het lovenswaardige initiatief om elke i30 standaard de baan op te sturen met ESP. Dat geldt dus evenzeer voor de 1.4 benzine in ‘comfort'-basisuitrusting (14.999 euro) als voor onze 1.6 CRDi ‘Style Plus' en daar kan zowat de hele autosector een lesje van leren.
Verder ontdekken we op de uitrustingslijst met veiligheidsitems TCS (tractiecontrole), een ABS remsysteem met EBD (remkrachtverdeling), BAS (Brake Assistant System en het automatisch ontgrendelen van de portieren bij een ongeval. Het remsysteem van de i30 maakt gebruik van geventileerde schijven vooraan (15 duim) en volle schijven achteraan (14 duim).
In het interieur zorgen 6 airbags - 2 frontaal, 2 lateraal en 2 gordijnairbags die ook de hoofden van de achterste passagiers beschermen - voor de nodige veiligheid. De passagiersairbag kan met de sleutel gedeactiveerd worden, indien vooraan een kinderzitje gemonteerd staat. ISOFIX-bevestigingspunten voor kinderstoeltjes ontbreken evenmin in de standaarduitrusting. Alle plaatsen zijn uitgerust met 3-punts veiligheidsgordels, gordelverklikkers en verstelbare hoofdsteunen. Vooraan zijn de hoofdsteunen van het actieve type als bescherming tegen een whiplash en bieden de gordels een hoogteregeling.
Verder ontdekken we op de uitrustingslijst met veiligheidsitems TCS (tractiecontrole), een ABS remsysteem met EBD (remkrachtverdeling), BAS (Brake Assistant System en het automatisch ontgrendelen van de portieren bij een ongeval. Het remsysteem van de i30 maakt gebruik van geventileerde schijven vooraan (15 duim) en volle schijven achteraan (14 duim).
In het interieur zorgen 6 airbags - 2 frontaal, 2 lateraal en 2 gordijnairbags die ook de hoofden van de achterste passagiers beschermen - voor de nodige veiligheid. De passagiersairbag kan met de sleutel gedeactiveerd worden, indien vooraan een kinderzitje gemonteerd staat. ISOFIX-bevestigingspunten voor kinderstoeltjes ontbreken evenmin in de standaarduitrusting. Alle plaatsen zijn uitgerust met 3-punts veiligheidsgordels, gordelverklikkers en verstelbare hoofdsteunen. Vooraan zijn de hoofdsteunen van het actieve type als bescherming tegen een whiplash en bieden de gordels een hoogteregeling.