De Hyundai i30 kan besteld worden met 3 benzine- en evenveel dieselmotoren. De instapversie wordt aangedreven met een 1.4i met aluminium blok en variabele inlaat (CVVT), goed voor 109pk. Niet echt veel krachtiger, volgt de 1.6i met 122pk, maar die is voor de Belgische markt uitsluitend met automatische 4-traps schakelmechaniek leverbaar. Dan volgt de 2.0i, die 143 pk ontwikkelt en naar keuze met een handgeschakelde 5-bak of een 4-traps automaat bestelbaar is. Het voor België cruciale dieselaanbod begint bij een 90 pk sterke 1.6 met common rail inspuittechnologie. Dezelfde motor verschijnt ook met 115 pk op de prijslijst - hij krijgt dan een turbo met variabele geometrie voor de schoepen - en is leverbaar met manuele 5-bak of automaat. Hij maakt het onderwerp uit van onze test. Als topversie stelt Hyundai zelfs een 2.0 CRDi voor, uitgerust met een Bosch 2e generatie common rail inspuiting en goed voor 136pk. Deze motor wordt standaard uitgerust met een manuele 6-bak.
Een Hyundai i30 1.4i is er al vanaf 14.999 euro, wat voor deze autoklasse bijzonder scherp geprijsd is. Zijn tweelingbroer bij Kia - de 1.4LX, eist 15.190 euro op, terwijl een VW Golf 1.4 (80pk) minimaal 16.243 euro moet kosten. De 1.6 diesel 90pk rijdt vanaf 16.499 euro buiten bij de concessionarissen. Kia vraagt hiervoor 16.890 euro. De nieuwe Hyundai i30 is leverbaar in 5 uitrustingsniveaus: Comfort, Lounge, Style, Style Plus en Executive, die zich echter niet met alle motoren laten combineren. Zo is onze 115 pk krachtige 1.6 CRDi leverbaar in Style-uitvoering (21.499 euro) en Style Plus (22.499 euro). Bij Kia bieden ze de Cee'd met 115 pk diesel aan in liefst 4 uitvoeringen: LX (17.690 euro), EX (19.690 euro), Sport en Executieve (beiden 21.690 euro). Een Golf 1.9 TDI (105 pk) is er vanaf 19.613 euro in ‘B2B'-uitvoering.