Het dashboard is een mengeling van Ford- en VW-elementen. Daarbij horen ook de ergernissen van die laatste: de nog steeds onhandige en gebruiksonvriendelijke aanraakgevoelige schuifschakelaars voor bijvoorbeeld de bediening van het geluidsvolume. Echte knoppen ontbreken ook voor de klimaatregeling, maar de bediening ervan krijgt gelukkig wel een permanente plek op het verticaal opgestelde touchscreen. Ook over die klimaatregeling: de energiebesparende warmtepomp is zelfs op de topversies nog steeds een optie (1.200 euro). Ronduit krenterig is dat.
Harde plastics en krenterige uitrusting
Tegenwoordig zijn we er al aan gewend: harde plastics overheersen de interieurs van auto’s in een prijsklasse waarin zacht aanvoelende materialen tot voor kort de norm waren. Hier is het niet anders, maar Ford presteerde het wel van ze vooral te gebruiken op plaatsen waar je niet te vaak met je handen aan zit. Valt dus minder op.
In de koffer past 572 liter. Fors meer dan de 450 liter van de Explorer. Een koffer vooraan (frunk) is er niet, maar er is wel een mandje waarin je de laadkabels kwijt kan. Die grote koffer gaat trouwens wel ten koste van de beenruimte achterin.