Ik trok de deur open en zag binnenin al meteen een paar zaken me hoopvol stemden. Er is natuurlijk ook weer veel glanzend plastic, maar de overige materialen konden me overtuigen. De afwerking is degelijk en tijdens het rijden valt ook de werkingsstilte op, al moeten we dat ook nog eens verifiëren op Belgische wegen bij hogere snelheden. Hoofd- en knieruimte is er genoeg en wie compact kan pakken, heeft aan de kofferruimte van 452l ook genoeg om verdedigbaar te zijn.
Hoge vloer
Tegenover bovenstaande goede punten staan echter ook een paar forse minpunten. Ik vind het infotainmentsysteem oké, maar niet geweldig. Maar het valt in het niets bij de opstelling van het stuur en het instrumentarium. Toyota koos er ‘à la Peugeot’ voor om de tellerplaat boven het stuurtje te monteren. Alleen: het Franse merk kiest dan wel voor piepklein stuurtje dat ook nog eens afgeplat is. Toyota niet. Gevolg: het stuur zit gewoon in de weg. Irritant. Ook vervelend, des te meer omdat om een structurele zaak gaat: de wagenvloer is opmerkelijk hoog. De packaging van de accu is niet optimaal. Gevolg: best een hoge opstap en een zithouding die je zelfs vooraan in een stuikpositie dwingt. Zelfs bij korte ritten vind ik dat niet aangenaam.