Eerste observatie: dit is een vierzitter. Er zijn maar twee gordels op de achterbank. Die is trouwens voldoende ruim voor twee kinderen. De toename in wielbasis zorgt er zelfs voor dat je er een volwassene zou kunnen parkeren, als je tenminste geen reuzen wil meenemen. Bij de concurrentie vind je ook autootjes met plaats voor drie op de achterbank. Voor langere afstanden is dat niet aan te raden, maar over korte afstand - voor een schoolrun bijvoorbeeld - was die extra flexibiliteit toch handig geweest.
Technologisch bij de tijd en voldoende comfortabel
Toyota monteert een traditioneel (dat is: niet digitaal) tellertje en centreert z’n digitale inspanningen rond een groot (7, 8 of 9” afhankelijke van de versie) infotainmentscherm waaraan je bij voorkeur je smartphone koppelt (Android en IOs zijn ondersteund). Die technologische mogelijkheden zijn cruciaal in de automarkt van vandaag, weet het merk. Gelukkig is ook de rijhouding te pruimen en geven we de zetels een ‘voldoende’.
Dat de koetswerkkleur in het interieur terugkomt, kan je nog sympathiek vinden. Maar er zijn wel andere materialen waar ik het moeilijk mee heb. Hard plastic verdrong al fijnere materialen in hogere segmenten en het mag dan ook niet verbazen dat het ook hier helemaal de dienst uitmaakt. Maar een echte hoedenplank had er toch nog vanaf gemogen? Dat is maar wat geperst hout met een matje eroverheen. Wat Toyota nu levert, daar kan je nog geen paraplu op leggen.