Zoek je prestaties om te rijmen aan die zelfverzekerde looks, dan staat je misschien wel een teleurstelling te wachten. Deze 1.3 is al meteen de snelste motor. 140pk en 260Nm, voorwielaandrijving en een zeventrapsautomaat met dubbele koppeling om ervoor te zorgen dat er zoveel mogelijk van het bovenstaande aan het asfalt geraakt. Traag is de Arkana niet. Hij afficheert een sprinttijd naar 100km/u van 9,8 seconden en een top van 205km/u. Maar 10 tellen voor de honderdspurt, dat is tegenwoordig niet meer genoeg om met overtuiging sportieve ambities te kunnen claimen. De duurder hybride is overigens een tikkeltje trager, maar wel een pak zuiniger. Voor deze 1.3 geeft Renault tot 5,4l/100km (121 - 124g/CO2/km) op. De hybride zal bijna een liter en een gram of 20 minder afficheren. Bij een rustige rijstijl moet je in de praktijk in staat om rond de 6,5l/100km uit te komen.
Strak weggedrag
De Arkana heeft een conventionele ophangingsstructuur met McPherson veerpoten vooraan en een dwarstraverse bij de achterwielen. De afstelling is relatief stug met alle voor- en nadelen van dien. Hij gaat vlak door bochten, maar terwijl kleine oneffenheden goed worden weggefilterd, mist hij subtiliteit wanneer het onderstel uitgedaagd wordt. De achtertrein valt het eerst door de mand. Sturen doet de Arkana correct, zonder meer.