Het is 2021 en Peugeot lanceert z’n krachtigste auto ooit. ‘PSE’ staat er nu achter. Het nieuwe label voor performancemodellen. Peugeot Sport Engineered is wat dat betekent. Vroeger liepen ze op sportafdelingen rond met de ellenbogen in het vet en gereedschap in de hand. Tegenwoordig zijn het juppies met laptops. De 508 PSE is immers een stekkerhybride. Snel én je moet er nauwelijks oersap voor uit de aarde laten persen.
Peugeot 508 Plug-in hybrid
Peugeot had al een stekkerhybride van de 508 in de catalogus. Die was er zelfs al van de vorige generatie. Die werd nog in een stoere outfit gestoken (RXH) om de prijs te verantwoorden. Hier wordt gekozen voor sportiviteit. En verantwoorden moet hij. De berline is er vanaf 67.850 euro. De break kost nog eens 2.000 euro meer. Bijna 70.000 euro. Niet moeilijk dat Peugeot de PSE een sexy verpakking geeft.