Al van meet af aan was deze generatie Twingo een vreemde eend in de bijt. Smal, lang en relatief hoog. En dat is hij natuurlijk nog steeds. Eigenlijk vergde de aanpassing tot EV nauwelijks uiterlijke ingrepen. De grille hapt met minder honger naar koellucht en als je de tankklep opent vind je er een stekker. Die kan overigens overweg met heel wat meer laadsystemen dan de meeste andere instap-EV’s, maar daarover straks een woordje uitleg.
Identiek = niet groot
De aanpassingen aan z’n nieuwe aandrijfarchitectuur zijn er met andere woorden die Renault zelf gekozen heeft. Esthetische ingrepen om toch maar fijntjes in de verf te zetten dat je als klant mee bent met de jongste hype. Zelfs de kofferruimte, waaronder bij de conventionele versie de verbrandingsmotor leeft en hier de elektromotor werd ondergebracht, bleef identiek. Dat laatste was overigens nooit het sterkste punt van de Twingo, die een hoge vloer en een eerder klein laadvolume van 174l (onder de hoedenplank) handhaaft. Met de achterbank plat bedraagt het laadvolume net geen 1.000l.