Als het van Europa afhangt, dan moet de gestage opmars van elektrische auto’s in de marge van de markt, zo snel mogelijk een heuse mobiliteitsrevolutie worden. Een auto als de ID.3, in de kern van de markt van één van ’s werelds grootste spelers, moet daarbij helpen. Bij VW, de aanstoker van de dieselhaat, willen ze graag fouten uit het verleden omzetten in nieuwe opportuniteiten. Dat begint met deze ID.3, waarvan de lancering alvast met de nodige hindernissen gepaard ging.
Ja, de VW ID.3 is duur
Voor de klant blijft dat tot op heden een erg tweeledig verhaal. Zo moet je leunen op fiscale voordelen om de aankoopprijs te temperen en blijven de beperkingen op vlak van rijbereik, laadcapaciteit en laadfaciliteiten nog aanzienlijk. De elektrische auto is niet voor iedereen. Nog niet. De prijs heeft ook een aantal andere neveneffecten. Zo is de materiaalkeuze er maar moeilijk mee te rijmen.
Maar rijden doet hij uitstekend...
De ID.3 heeft vooral troeven achter het stuur. Heb je het correcte profiel dan is het verbruik zonder meer redelijk. Hij is ruim en gerieflijk en koppelt een dynamisch gevoel aan een weggedrag dat gesofisticeerd en comfortabel is. Bovendien is de ID.3 ook nog eens uitzonderlijk wendbaar.