Onafhankelijke botsproefresultaten van een auto als de Porsche 911 zijn niet voorhanden. Dit mag dan wel de best verkopende auto uit z’n segment zijn - veiligheidsinstituten hebben andere prioriteiten. Niettemin kan een merk als dit zich al lang niet meer permitteren om achter te blijven. Je beschikt dus niet alleen over alle wettelijk verplichte veiligheidssystemen (zoals airbags, het automatisch oproepen van hulpdiensten en bandendrukcontrole). Ook de meeste snufjes die bij moederhuis VW op het schab liggen zijn leverbaar. Een rijstrookassistent, adaptieve snelheidsregelaar of nachtvisie bijvoorbeeld. Je moet er wel voor bijbetalen. Uitzonderingen zijn zelfs in het geval van deze Turbo S erg zeldzaam.
Porsche 911 met 'wet'-modus
Een waardevol snufje dat Porsche je altijd ter beschikking stelt, is de zogeheten ‘wet’-modus. Geen overbodige luxe met 650pk onder het gaspedaal. Porsche zet er daar een aantal van op non-actief wanneer het regenweer detecteert. Daarvoor zitten er zowaar sensoren in de wielkasten. De modus in- of uitschakelen (want je bent gelukkig niet verplicht) doe je met dat draaiknopje aan het stuur.