Nissan en Land Rover probeerden het crossover-cabrio-recept eerder al eens. Ze moesten concluderen dat het grote publiek daar niet van wilde smullen en schrapten de dakloze hoogpoter snel weer van het menu. Volkswagen probeert het nu toch nog eens met de T-Roc Cabrio. Die neigt in gesloten vorm weer wat meer naar een conventionele hatchback dan bovenstaande flops. Misschien maakt dat straks het verschil.
Geen half werk
De Duitsers houden niet van half werk en verlengden zelfs de wielbasis. Daardoor heb je achteraan voldoende plaats voor twee volwassenen. Z’n formaat is nu bijna identiek aan dat van de Golf. De dakconstructie die je laat genieten van het mooie weer, vreet natuurlijk ook bagageruimte. En het voegt enkele cruciale kilo’s toe. De ingenieurs bij VW verfijnden het model zover dat er nauwelijks nog sensatie te rapen valt. En dat met een motor die in andere toepassingen (zoals bij de VW Golf) echt kon overtuigen.
Dit kan beter bij de VW T-Roc Cabrio
Er zijn nog enkele tegenvallers: de prijs en de materiaalkeuze. Of meer bepaald: de combinatie van de twee. Voor z’n prijs had hij meer premium materialen mogen (moeten) inzetten. Of andersom: de VW T-Roc Cabrio is duur.