Aan de binnenzijde valt op bij tijden pijnlijke wijze op dat achter Maserati geen monsterbudgetten zitten. Het is er op vlak van afwerking en elektronica nu eenmaal (lang) niet zo hedendaags en verfijnd als we in dit segment gewend zijn. Tegelijk moet gezegd dat de materiaalkeuze ‘eerlijk’ is. De kunsstoffen zijn niet geweldig, maar het leder is uitstekend. Beter dan wat zelfs in dit segment de norm is. De boordelektronica ziet er dan wel 10 jaar oud uit, het streamen van muziek van de smartphone verliep probleem- en foutloos. Bij veel nieuwere en meer geavanceerde modellen wil dat wel eens fout lopen.
Flamboyant, wat anders?
De stijl is flamboyant te noemen. Dat ligt je, of niet. Gelukkig dient het niet om gebreken aan de basis weg te moffelen. Zo is het plaatsaanbod aan de binnenzijde riant (dat mag ook wel met een lengte van 5 meter) en is de basisergonomie helemaal vrij van kritiek. Zelfs zonder de optionele elektrisch verstelbare pedalen is de rijhouding foutloos. Alleen de cijfers in de conventionele tellerpartij mochten wat groter. De snelheidsindex loopt dan ook door tot 350km/u… In de koffer past 580l. Ruim voldoende voor normaal gebruik denken we dan. En als je verhuist, huur dan een bestelwagentje, kwestie van dat fijn gestikte leder niet te beschadigen.