Fiat Panda Cross 4x4 0,9 TwinAir Interieur

Bekijk 12 foto's
Door: BV 15-04-2020

De voortschrijdende leeftijd van het product levert aan de binnenzijde grotere uitdagingen op dan aan de buitenkant. Z’n grootste minpunt vind je op het vlak van infotainment. Dit is geen auto voor mensen die wakker liggen van de schermdiameter van de tablet in de middenconsole. Die is er eenvoudigweg niet. Fiat plotte wel een koers om het probleem heen. Je kan een houder voor je smartphone krijgen en die integreert dan netjes met de audio-installatie. Die klinkt trouwens lang niet slecht.

Wat is een 'squircle'?

Dat harde plastics het interieur domineren van een auto uit het compacte segment, daar kan je weinig tegenin brengen. Er is wel een inspanning verricht om meer stijl te injecteren. Kunstleder op de zijvlakken van de zetels en in de deurpanelen. En de Cross 4x4 heeft ook recht op een specifieke tint voor het dashboard, trendy zetelbekleding (waarop ‘Made in Fiat’ gedrukt staat, in plaats van ‘Made by Fiat’) en een lederen stuurtje. Het interieur kan toch charmeren, onder meer door de talrijk toegepaste ‘squircles’ - een vorm die het midden houdt tussen een vierkant en een cirkel en zo een beetje het handelsmerk is van de Panda. Het is gewoon sympathiek.

Maximaal rendement uit compacte afmetingen

Bekijk het praktisch en je moet concluderen dat de Panda véél doet met een bescheiden maatvoering. De 4x4 heeft vijf zitplaatsen (de middelste achteraan wordt bediend met een gordel uit het dak), al bekijk je het beter als een vierzitter. Dan hebben de inzittenden nog iets van ruimte over. De integraalaandrijving vereist nu eenmaal een middentunnel. In de koffer past 224l, uitbreidbaar tot iets meer dan 800l wanneer je de bank neerklapt. Niet zo veel, maar als dat naast z’n bescheiden afmetingen legt, is het verdienstelijk. De weekboodschappen passen er alvast probleemloos in.

Geef commentaar
comments by Disqus