De jongste generatie Renaults waren een stilistisch schot in de roos. En dat betekent dat je als automerk maar beter omzichtig tewerk gaat. Je wil immers dat voordeel niet verliezen. Eerder al onderging de Clio om die reden en een bescheiden stijlaanpassing. Deze Captur is, weinig verrassend, van hetzelfde laken een broek. Hij behoudt ook z’n trendy dak in contrasterende kleur. Niet minder dan 80% van de kopers stipte die optie immers aan.
Bijna van een ander segment
Onder dat misleidend gelijkaardige uiterlijk schuilt een grote aanpassing. Een groeischeut. In de lengte komt er 11cm bij, wat wil zeggen dat de Captur zich herpositioneert van de kern van het segment, naar de bovenrand ervan. De wielbasis nam niet meer dan 2cm toe. Het gros van die centimeters zit dus in de overhang en dat merk je aan het koffervolume. Z’n over 16cm verschuifbare achterbank bleef, en daardoor kan het laadvolume voortaan aanzwellen tot wel 536 liter.